wtorek, 4 sierpnia 2015

Trendy od kuchni

Ostatnie lata były bardzo intensywne pod względem cywilizacyjnym. Wydaje mi się, że nowe tysiąclecie przyczyniło się do tego, że nie tylko ludzie patrzą na świat inaczej, ale również firmy i korporacje zmieniły swoją działalność dostosowując się do realiów rzeczywistości.

W ten sposób przeciętny człowiek stał się bardziej świadomy wszystkiego, co go otacza. Tak zwany szary Kowalski poprzez wszechobecny internet i media jest informowany o wszystkim. Stara się i wie wiele, a na pewno więcej niż te dwadzieścia lat temu.

Tak więc, pewna ewolucja spotkała również przedsiębiorców, firmy i korporacje. Kształtowanie stosunków publicznie działającego podmiotu z jego otoczeniem jest dzisiaj bardzo ważną kwestią. Takie zjawisko posiada również swoją nazwę.

Public relations, w skrócie nazywane PR to po prostu, tłumacząc z angielskiego, relacje publiczne lub kontakty z otoczeniem. Celem takiej organizacji jest jest przede wszystkim dbałość o dobry wizerunek i społeczną akceptację wobec działań jakiejś firmy czy osoby. W Polsce stosuje się również nieco potoczną nazwę: pijar lub piar.

Do głównych celów public relations należy na pewno kreowanie wizerunku firmy lub organizacji. Takie działanie polega na przekazywaniu informacji do otoczenia na temat firmy, jej produktów i usług z wykorzystaniem na przykład mediów. Dodatkowo agencja PR, która zajmuje się kreowaniem wizerunku, zarządza również całym procesem informacji, które mają za zadanie stworzenie pewnego rodzaju świadomości odbiorcy konieczności istnienia danej organizacji czy firmy. Ponadto, uznaje się również działanie polegające na tym, że dana agencja zarządza organizacją, którego celem jest sprawna i efektywna komunikacja z jej otoczeniem, ale również wnętrzem.

W Polsce istnieje zapotrzebowanie na tego typu specjalistów, które od lat 90. XX wieku ciągle rośnie. Za tym trendem poszły polskie uczelnie, które oferują wiele kierunków związanych z public relations. Jest to na pewno szansa dla młodych ludzi, którzy szukają swojego miejsca na rynku pracy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz